Soru – Cevap

Ana Sayfa / Soru – Cevap

Boyun düzleşmesi nasıl oluşur?

Sağlıklı insan omurgasında boyunda açıklığı arkaya bakan bir kavis bulunur. Boyun omurgası kavisli haldeyken omurilikten çıkan ve kollara giden sinirler en geniş kanallardan geçerek ilerler. Uygunsuz yastıkta yatma, uzun süreli başın öne eğik pozisyonda kalması, tablet, akıllı telefon ve laptop kullanımı gibi nedenlerle boyunda bulunan bu kavis düzleşir.

Boyun fıtığı belirtileri nelerdir?

Boyun düzleşmesi sonucunda enseden başlayan baş ağrısı, omuzlar ve kollarda halsizlik, kronik yorgunluk meydana gelir. Uzun süreli boyun düzleşmesinde boyun omurları arasındaki disklerde bozulmalar oluşur. Bu aşamadan sonra artık hasta boyun fıtığı için adaydır.

Bel ağrısı nasıl oluşur?

Bel ağrısı toplumda oldukça sık karşılaşılan bir durumdur. Hemen her insanın hayatının bir döneminde bel ağrısı yakınması olmaktadır. Bel ağrısı nedenleri bel düzleşmesinden tutun da fıtığa kadar uzanan geniş bir yelpazede değerlendirilmelidir. Çoğu bel ağrısının nedeni mekaniktir. Yani günlük hayatımızda yaptığımız öne eğilme, ağır kaldırma, yanlış duruş ve yürüme sonucu oluşur.

Oturarak çalışmanın zararları nelerdir?

Ayaktayken ya da yürürken kalça, diz ve ayak bileği eklemleri de bel omurları ile birlikte gövde ağırlığını bölüşür. Ancak oturarak çalışılan meslek guruplarında gövde yükü sadece bel omurları üzerine biner. Bu da disklerde bozulmaya ve bel fıtığına neden olur.

Bel fıtığının belirtileri nelerdir?

Bel fıtığında belde, kalça çevresinde ve özellikle bacaklara vuran ağrı, uyuşma, yanma ya da donma hissi vardır. Kuvvet kaybı gelişebilir. Detaylı nörolojik muayene ve görüntüleme yöntemleri ile teşhis edilir.